Fri frakt ✓

Pröva 100% gratis med Klarna ✓

Dokumenterad effekt ✓

14 dagars full returrätt ✓

Försäljningsvillkor

Anodyne ApS
P.O. Pedersens Vej 9
8200 Aarhus N
Danmark

VAT-nummer: SE502078097801
Tel: (+46) 313 616 037

Tillämpningsområde
Föreliggande försäljningsvillkor gäller för alla avtal som ingåtts mellan Anodyne ApS (”Anodyne”) och dig som konsument när du gör en beställning via www.anodyne.se

Betalning
På Anodyne.se kan man betala med:
- VISA, Mastercard, PayPal, Klarna och VISA Electron

Ingen avgift debiteras för kortbetalning till Anodyne.se. Avgifter i samband med betalning från kontokort betalas av Anodyne®. Beloppet debiteras ditt kort först när varorna skickas från Anodynes lager. Vi kan aldrig dra ett större belopp än det du har godkänt vid köpet. Alla priser som anges på Anodyne.se är inklusive moms. Vi reserverar oss för tryckfel samt prisändringar.
 
Leverans
Du betalar ingen frakt för att få din vara levererad med PostNord QuickBrev (leverans till din hemadress). Frakten betalas av Anodyne®. Leverans sker med PostNord eller motsvarande leverantör direkt till angiven leveransadress. Vi strävar efter att leverera inom 1-3 vardagar om inget annat anges.  Anodyne® förbehåller sig rätten att skicka beställningen uppdelad eller samlad. Leverans anses ha ägt rum när varan kommit i din besittning.
 
Om du ångrar ditt köp (ångerrätt)
Du har 14 dagars ångerrätt när du handlar på Anodyne.se. Ångerrätten gäller under 14 dagar efter den dag du mottagit din vara. Du måste meddela oss inom 14 dagar från mottagandet att du vill ångra ditt köp. Meddelandet ska skickas till info@anodyne.se eller lämnas via telefon (+46) 313 616 037. I ditt meddelande ska du tydligt ange att du vill utnyttja din ångerrätt. Du kan också välja att använda vårt standardformulär för retur och skicka med returen. Länken anges på din orderbekräftelse och längst ner på denna sida.

Du kan inte ångra köpet bara genom att neka att ta emot varan. Du måste tydligt meddela oss att du ångrar köpet.

Retur/byte
Du ska skicka din order i retur till oss utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp eller byta varan. Anodyne® är inte skyldig att ta tillbaka eller byta din vara om tidsfristen inte respekteras. Anodyne® betalar de direkta utgifterna i samband med returnering av varan om du använder den retursedel som skickades med din beställning. Vid retur ansvarar du för att varan är väl förpackad. Du bär risken för varan från och med den tidpunkt du har mottagit den tills varan återkommit till Anodyne®, som kvitterar mottagandet av returnerad vara.

Vi rekommenderar att du skickar varan i retur (både vid byte och vid reklamation) genom att använda den medföljande retursedeln, så att den är försäkrad och kan spåras. Du har ensam ansvar om försändelsen inte kommer fram till oss. Ett kvitto på en paketförsändelse utgör inte giltig dokumentation för leverans av försändelsen. Anodyne® ansvarar inte för att ersätta varor som inte kommer fram till oss. Därför är det viktigt att varan skickas försäkrad och att den är spårbar. Anodyne® betalar endast en gång för frakt i samband med retur/byte av en vara. Om du skulle vilja byta samma vara mer än en gång, får du själv betala för utgiften för retur till oss den/de därefter följande gångerna. Kontakta oss alltid om du är osäker på vilken typ av försändelse du ska välja eller har frågor om byte/retur i övrigt.
 
Varans skick när du returnerar den
Du är ansvarig för eventuell minskning av varans värde som beror på annan hantering än vad som krävs för att fastställa varans art, egenskaper och hur den fungerar. Varan ska skickas tillbaka utan stark lukt av parfym, tobaksrök eller liknande. I annat fall tas den inte emot. Den får gärna ha tvättats innan du skickar tillbaka den, men torkning i torktumlare förstör klädesplagget och i detta fall återbetalas inte pengarna och varan kan inte bytas. Avsaknad av originalförpackning kan eventuellt utgöra en värdeminskning, så för att vara säker på att få hela köpbeloppet tillbaka rekommenderar vi att varan returneras i originalförpackningen.

Om varan har använts utöver vad som beskrivs ovan, betraktar vi den som begagnad vilket betyder att du, om du ångrar köpet, endast får tillbaka en del eller inget alls av köpbeloppet beroende på varans handelsmässiga värde.

Återbetalning av köpbeloppet
Om du ångrar ditt köp, får du naturligtvis tillbaka det belopp du har betalat. I händelse av värdeminskning som du ansvarar för dras denna ifrån köpbeloppet.

Om du utnyttjar din ångerrätt, återbetalar vi alla betalningar vi mottagit från dig däribland fraktkostnader (men inte extra kostnader till följd av ditt eget val av annan leveransform än den billigaste formen av standardleverans som vi erbjuder), utan onödigt dröjsmål men under alla omständigheter senast 14 dagar från det datum då vi mottagit meddelande om ditt beslut att ångra ditt köp. Vi utför en sådan återbetalning med samma betalningsmedel som du använde vid den ursprungliga transaktionen om du inte uttryckligen samtyckt till något annat.

Vi kan hålla inne betalningen tills vi mottagit varan i retur om du inte dessförinnan har uppvisat dokumentation om att du har returnerat den.
Om du ångrar köpet, ska varan skickas till:

Anodyne ApS
P.O. Pedersens Vej 9
8200 Aarhus N
Danmark

Vad ska jag skicka med tillbaka?
Du ska bifoga en kopia av orderbekräftelsen. Handläggningen går snabbare om du också fyller i vårt standardångerformulär. Vi tar varken emot försändelse för uthämtning (om det inte avtalats i förväg) eller försändelser som skickats mot postförskott.

Om det är fel på varan (reklamationsrätt)
Den  svenska konsumentköplagens regler vid fel och brister kan tillämpas på varuköp och när du handlar på Anodyne.se har du naturligtvis 36 månaders reklamationsrätt. Det innebär att du kan få varan reparerad, utbytt, få pengarna tillbaka eller avdrag på priset, beroende på den konkreta situationen.

Det är naturligtvis ett krav att reklamationen är berättigad och att felet inte har uppstått till följd av felaktig användning av produkten, allmänt slitage eller annat onormal användning av produkten som leder till onormalt slitage.

Hur snabbt ska jag reklamera?
Du ska reklamera inom ”rimlig tid” efter det att du upptäckt felet på varan. Om du reklamerar inom två månader efter det att bristen upptäckts, anses reklamationen alltid ha skett i tid.

Vi återbetalar skäliga fraktkostnader
Om reklamationen är berättigad återbetalar vi naturligtvis dina (skäliga) fraktkostnader.

Varan skickas till:
Anodyne ApS
P.O. Pedersens Vej 9
8200 Aarhus N
Danmark

Vi behöver följande information, när du skickar varan i retur till oss
När du returnerar varan, ska du beskriva problemet så detaljerat som möjligt. Det är inte ett krav, men det underlättar vår ärendebehandling och minimerar handläggningstiden för reklamationen.

Vi tar inte emot försändelser för uthämtning eller paket som skickats mot postförskott. Du ska skicka varan på sådant sätt att den är försäkrad och kan spåras. Du har själv ansvaret för att den kommer fram till Anodyne®. Anodyne® är inte ansvarig för att ersätta reklamerede varor som inte kommit fram till oss, därför är det viktigt att paketet skickas försäkrat och med spårbarhet. Kontakta oss alltid om du är osäker på vilken typ av försändelse du ska välja.

Tänk på att varan alltid ska skickas tillbaka väl emballerad och se till att du får ett kvitto på försändelsen så att vi kan ersätta dina fraktkostnader.
 

Användning av rabattkoder
Vi har då och då rabattkampanjer på t.ex. Facebook och i samarbete med partners, återförsäljare eller fysioterapeuter i form av en rabattkod. Rabattkoden ska anges när du lagt en vara i varukorgen. Du kan inte använda rabattkoder till redan nedsatta varor. Dessa är markerade med ”erbjudande” eller ”rabatt”. Du kan inte heller kombinera två eller flera rabattkoder i samma köp. Kontakta oss om du har frågor om användningen av rabattkoder.
 
Ansvarsfriskrivning
Utöver den ovannämnda ångerrätten samt reklamationsrätten tar Anodyne® inget ansvar för den levererade varan. Anodyne® är endast ansvarig för skada som orsakats av den levererade varan om det kan visas att skadan beror på fel som begåtts av Anodyne®. Anodyne® ansvarar inte för skador som direkt eller indirekt orsakats av tredje part.
Länkar till andra webbplatser som anges på Anodyne.se webbplats ligger utom Anodynes kontroll och därför kan Anodyne inte på något sätt ställas till ansvar för innehållet på de berörda webbplatserna.
 
Force Majeure
Anodyne® ansvarar inte för bristande eller försenat uppfyllande av avtal, som beror på force majeure, inklusive men inte begränsat till krig, uppror, upplopp, ingrepp från offentliga myndigheter, strejk, lockout, import- och exportförbud, brist på arbetskraft eller någon annan orsak, som ligger utanför Anodynes kontroll och som skulle kunna fördröja eller förhindra leverans av en vara. I dessa fall skjuts leveransen upp under en tidsperiod som motsvarar hindrets varaktighet och leverans vid den på detta sätt uppskjutna uppskjutna leveranstiden ska i varje avseende anses ha skett i tid.
 
Hantering av personuppgifter (personuppgiftspolicy)
För att du ska kunna köpa produkter och därmed ingå avtal med oss på Anodyne.se behöver vi följande information:

- Namn
- Adress
- Telefonnummer
- E-postadress

Vi genomför registreringen av dina personuppgifter i syfte att kunna leverera varan till dig. Personuppgifterna registreras hos Anodyne® och bevaras i högst fem år, varefter informationen raderas. När personuppgifter samlas in via vår webbplats säkerställer vi att det alltid sker med ditt uttryckliga samtycke så att du är informerad om exakt vilken information som samlas in och varför.

Endast medarbetarna på Anodyne® ApS har tillgång till den information som registreras om dig.
Vi lagrar inte kundinformation i krypterad form.
Vi överför inte kundinformation i krypterad form.
Information som lämnas till Anodyne® vidarebefordras eller säljs inte på något sätt till tredje part och vi registrerar inte några känsliga personuppgifter.

Som registrerad hos Anodyne® har du alltid rätt att neka registreringen. Du har också rätt att få veta vilken information som registreras om dig. Dessa rättigheter har du enligt personuppgiftslagen och frågor om detta ställs till Anodyne® via e-post: info@anodyne.se
 
Klagomålsrätt
Om du vill klaga på ditt köp ska du göra det till Anodyne® snarast möjligt. Kan vi inte nå en lösning, kan du lämna in ett klagomål till Allmänna reklamationsnämnden om villkoren för detta är uppfyllda:

KONSUMENT EUROPA

Ändringar av försäljningsvillkor
Anodyne® förbehåller sig rätten att ändra dessa försäljningsvillkor i den omfattning som är nödvändig. Detta kan vara för att anpassa försäljningsvillkoren till ändrade lagkrav eller liknande.

Regelbunden kontroll av våra produkter

Hållningskorrigerande kläder från Anodyne® är CE-märkt som medicinsk utrustning. Det innebär att det finns krav på kontinuerlig uppföljning och nya vetenskapliga studier. Om du har köpt en produkt från Anodyne® (från vår webbshop) får du ett mail med ett frågeformulär en gång per år. Frågor utarbetas i samarbete med forskare, läkare och terapeuter över universiteten i Europa, som en del av stora vetenskapliga studier. Det är vår skyldighet som tillverkare och distributör av dessa produkter att kontinuerligt dokumentera effekten (positiva och negativa) av våra produkter. Det är helt frivilligt att delta i enkätundersökningen och det är alltid 100% anonymt. Du får bara ett e-mail per år och vi kommer alltid att äga deltagande i frågeformuläret med antingen en gratis produkt eller en presentkupong till vår webshop. Genom att acceptera våra handelsvillkor accepterar du att få en inbjudan till frågeformuläret en gång per år. Om du inte vill ha det här e-postmeddelandet är du välkommen att kontakta oss och ta bort ditt e-postmeddelande från listan.
 
Rättsval och forum för tvist
Eventuell tvist mellan Anodyne® och köparen, som inte kan lösas i godo, avgörs vid allmän dansk domstol utgående från dansk rätt när relevant lagstiftning tillåter.
 



Länk till ångerformulär

Försäljningsvillkoren uppdaterades senast den 11.11.2016